Dove dla każdej pięknej kobiety

maxresdefault

Lista produktów marki Dove jest długa. Oprócz znanej na całym świecie kostki mydła, są to również balsamy, żele pod prysznic, szampony, odżywki do włosów oraz kremy Dove. Marka kryjąca się pod tą nazwą należy do firmy Unilever. Powstała ona w roku 1930 z połączenia dwóch innych firm o holenderskich oraz brytyjskich korzeniach. Historia Dove związana jest z tą fuzją, która zbudowana była na niczym innym jak na tłuszczu roślinnym.

Dwa działające już w dziewiętnastym wieku przedsiębiorstwa wykorzystywały go w znacznych ilościach. Jedno do produkcji mydła, drugie w przemysłowym wytwarzaniu margaryny. Powstanie Unilever było rozsądnym biznesowym posunięciem, które ograniczało konkurencję i pozwalało usprawnić sprzedaż. Jednak do rozpoczęcia produkcji kostki Dove musiało minąć trochę czasu. Skończyło się mianowicie dwudziestolecie międzywojenne i rozpoczęła się druga wojna światowa. Paradoksalnie to właśnie działania wojenne doprowadziły do wyizolowania substancji, którą początkowo przemywano rany. Już po wojnie stała się ona natomiast przedmiotem badań naukowców, którym udało się ją udoskonalić. Nieco ponad dekadę po zakończeniu drugiej wojny światowej na rynku pojawiła się pierwsza kostka Dove. Początkowo w Ameryce Północnej, trochę później w Europie, ale w Polsce Dove było do kupienia dopiero po zmianie ustroju. Nazwa to nawiązanie do gołębia, która pozostaje również symbolem marki i znajduje się w jej logo. Ptak ten został wybrany nieprzypadkowo. Dove od początku swojego istnienia dążyło do stworzenia kosmetyków delikatnych dla skóry. Gołąb to natomiast synonim takiej delikatności oraz wrażliwości. Od wielu lat marka Dove prowadzi również kampanię, która ma na celu wspieranie kobiet w uznaniu swojej wartości, piękna, poprawianiu ich poczucia własnej wartości. Reklamy produktów tej serii zachęcają do zaakceptowania siebie i patrzenia na siebie bardziej przychylnie. Liczy się bowiem naturalne piękno, a kosmetyki, w tym również i te należące do marki Dove, pomagają jedynie je podkreślić.

 

Dodaj komentarz